Henri's berichten over zijn recente activiteiten

Henri's reports on his recent activities

maandag 26 september 2011

1971-2011

Dit jaar vieren vrienden een 40-jarige bruiloft. Om dit te herdenken heb ik het onderwerp van de trouwkaart hernomen. In 1971 heb ik daarvoor een illustratie gemaakt. Ze ademt de tijdgeest van Flower Power.
Toen was ik juist met een biologiestudie begonnen en had nog geen idee dat ik me in 1978 zou inschrijven aan de Gerrit Rietveld Academie. Nu stem ik nogmaals af op de vrolijke jaren van Love & Peace.


1971 Illustration in Indian Ink  (5.5 x 4.5 cm) 


2011 Watercolour (  21 x 14 cm) 

This year the 40th wedding anniversary of friends is celebrated. To commemorate this, I reworked  the subject of the wedding invitation. In 1971 I drew an illustration for that card. It conveys the Zeitgeist of Flower Power. 
At that time I commenced my biology studies and had no idea that in 1978 I would enroll at the Gerrit Rietveld Academy. Today I tune in again at the merry years of Love & Peace.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten